Update : 17/04/2023
Mijn koersdoel : 43,04€ (18%) Koers : 36,4€ Hun koersdoel : 42 (15%)
Punten : 4 Status : kopen
Van de Velde verkoopt lingerie en badkledij onder de merken Marie Jo, Andres Sarda, PrimaDonna
Op vergelijkbare basis (inclusief vergelijkbare seizoenleveringen) stijgt de geconsolideerde omzet in 2022 met 10,6 % van m€ 191,2 tot m€ 211,4
De EBITDA op vergelijkbare basis bedraagt 27,4 % van de omzet en is stabiel tegenover 2021.
Positieve prijs en wisselkoers impacten werden gecompenseerd door de negatieve impact van inflatie en hogere afwaardering op de voorraad.
Strategisch plan (lange termijn focus)
1. Van de Velde wil dé referentie blijven voor premium fashion lingerie en investeert daartoe in drie sterke lingeriemerken: Marie Jo, PrimaDonna en Andres Sarda.
2. We blijven de sterke consumentgerichtheid van onze organisatie stimuleren. We trekken de consument aan via styling en pasvorm. De paskamer is ons fort. Daarnaast bouwen we een persoonlijke relatie uit met die consument. Recent gingen we nog een stap verder door een community uit te bouwen per merk.
3. We versterken onze optichannel strategie (Optichannel betekent echter dat je probeert jouw communicatie- en verkoopkanalen zo in te zetten dat dit optimaal past bij de doelen van de klant.)
De huidige koers is op het niveau van 2010. Het dividend was toen 5,4% van de koers tov. 6,6% nu, de wpa zat op 7,7%, nu 8,2%.
Had je dit aandeel 5 jaar geleden gekocht dan had je een totaal rendement van 7,4%cagr ;
10 jaar geleden had je bijna 2,5%cagr.
Mijn koersdoel is 18% hoger dan de huidige koers, de analisten verwachten 15%.
Met 4 punten, mooie ratio's is dit aandeel koopwaardig. De nieuwe voorzichtige strategie kijkt op lange termijn en plukt langzaam maar zeker zijn vruchten. De resultaten groeien terug naar hun oude niveau.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten